Je winkelwagen is momenteel leeg
Presteren met communiceren
Van flyer tot Facebook en van website tot persbericht. De communicatiemogelijkheden voor sportverenigingen zijn talrijk. En ieder jaar worden het er meer.
Welke middelen kies je voor de vereniging? Hoe kun je met communicatie nieuwe leden werven? Hoe kun je vrijwilligers behouden? Hoe bied je sponsoren een podium? En hoe zorg je dat niet de vereniging alleen zelf communiceert, maar dat de club ook de kracht van ambassadeurs benut?
Het Handboek Communicatie voor sportverenigingen geeft antwoorden en praktische tips voor de communicatievraagstukken van sportclubs. Het handboek helpt bestuurders en pr- en communicatiefunctionarissen de communicatie van hun vereniging naar een hoger niveau te tillen, zowel in strategie als in de concrete, dagelijkse uitvoering. Vele tips en voorbeelden van kansrijke content maken het handboek praktijkgericht.
Het handboek bestaat uit vier delen. In ‘De basis’ komen de strategische afwegingen aan bod. ‘Het middelenpalet’ gaat praktijkgericht in op ruim twintig potentievolle communicatiemiddelen voor sportverenigingen. Het deel ‘Themacommunicatie’ zorgt voor verdieping op thema’s zoals wervings-, sponsor- en crisiscommunicatie. In ‘Achter de schermen’ komen ten slotte onder meer de organisatie van de communicatie, monitoring, onderzoek en handige programma’s aan bod.
Auteur: Martin van Berkel
Items van productcarrousel