Je winkelwagen is momenteel leeg
5 pijlers om jouw club effectief in de markt te zetten
5 pijlers om jouw club effectief in de markt te zetten
Leden- en sponsorwerving kost vaak veel tijd van vrijwilligers en lang niet alle acties leveren het gewenste resultaat op. Met dit marketinghandboek helpt auteur Danny Rijnhout vrijwilligers anders naar leden- en sponsorwerving te kijken en biedt hij praktische tips die direct toepasbaar zijn. En niet onbelangrijk: het lezen van dit boek kost maar één vrije avond!
De sportmarkt is de afgelopen jaren veranderd van intern gericht denken naar extern en klantgericht denken. Vrijwilligers staan voor de uitdaging om op nieuwe sportbehoeftes in te spelen en het binden van leden en sponsoren is een stuk lastiger. Iedereen lijkt het te druk te hebben en mensen zijn moeilijker te bereiken. Vaak wordt er zelfs gezegd dat lidmaatschappen geen langdurig bestaan meer hebben, maar is dat wel zo?
“Ik denk dat behoeftes veranderen en als dat zo is, dan kun je twee dingen doen: afscheid nemen of opnieuw op die behoeftes proberen in te spelen.
In dit boek bied ik stapsgewijs een aanpak aan om producten te ontwikkelen die aansluiten bij de behoeftes van de gekozen doelgroep. Ik sta uitgebreid stil bij de verschillende behoeftes van leden en sponsoren en help vrijwilligers een antwoord te vinden en in te spelen op die veranderende behoeftes.
Ik help vrijwilligers om een effectieve campagne op te zetten waarin je stuurt van zichtbaarheid naar een lidmaatschap. Een wervingsactie gaat niet om het laten zien van je sport, het gaat om het verzamelen van gegevens (naam, telefoonnummer, etc.) van je doelgroep, zodat je daarna een vervolgactie kunt doen. In de onderwerpen traffic en binding, zichtbaarheid en actieve verkoop ontdekken vrijwilligers hoe ze maximaal rendement uit hun activiteiten kunnen halen.”
Danny Rijnhout, auteur Handboek marketing voor sportverenigingen
Nieuwsgierig geworden? Vraag een preview aan van het boek!
Auteur: Danny Rijnhout
Items van productcarrousel