Je winkelwagen is momenteel leeg
Evalueren is essentieel voor kwalitatief goed onderwijs. Het vervult verschillende functies: het helpt leraren en leerlingen het leerproces inzichtelijk te maken en te ondersteunen, maar levert ook waardevolle informatie op over de effectiviteit van het onderwijs. Dit geldt ook voor het vak Lichamelijke Opvoeding (LO). Het doel van LO is om leerlingen beter te leren bewegen en hen te motiveren voor een blijvende, zelfstandige en verantwoorde deelname aan de beweeg- en sportcultuur. Binnen LO verschillen leerlingen echter sterk in hun talenten en mogelijkheden, wat het evalueren en beoordelen extra uitdagend maakt.
Leren evalueren bij lichamelijke opvoeding is een onmisbare bron voor leraren LO en leraren in opleiding die willen ontdekken wat evalueren precies inhoudt, voor welke doeleinden je het kunt inzetten en op welke wijze het kan bij dragen aan kwalitatief beter onderwijs. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe je een betrouwbare en effectieve evaluatie kunt ontwerpen als integraal onderdeel van het LO-curriculum, onderbouwd door inzichten uit praktijkonderzoek naar effectieve evaluatiemethoden. De vele praktische tips en concrete voorbeelden helpen je om de kennis direct toe te passen in je eigen onderwijspraktijk. Daarnaast bevat dit boek een uitgewerkt voorbeeldontwerp van een evaluatiesysteem voor LO in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Laat je door dit praktische handboek inspireren om de evaluatie bij LO optimaal in te zetten om het leren van leerlingen te ondersteunen en de effectiviteit van je onderwijs verder te verhogen.
Items van productcarrousel