Je winkelwagen is momenteel leeg
Vakblad voor executives in de sport bij overheid, bedrijven & media
Let op: dit abonnement start bij het eerst volgende nummer dat verschijnt.
Vakblad voor executives in de sport bij overheid, bedrijven & media
Zes keer per jaar bericht het journalistieke vakblad Sport & Strategie over trends en ontwikkelingen in de (inter)nationale sport. Met bijdragen van gerenommeerde sportjournalisten richt Sport & Strategie zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse topsport.
Lange tijd bleef de sport qua professionalisering achter bij andere sectoren. Dat is veranderd. Na het betaald voetbal zijn vele andere sporten in een professionele stroomversnelling terechtgekomen. Ook de geldstromen zijn sterk toegenomen. Een omvangrijke sporteconomie is ontstaan. De ambitieuze doelstellingen van NOC*NSF (Nederland permanent bij de beste tien olympische landen) en de KNVB (bij voortduring kandidaat voor de organisatie van internationale titeltoernooien), de aanzienlijke sponsorbudgetten en de niet aflatende honger van media naar sportcontent zullen die professionalisering en vercommercialisering de komende jaren een nieuwe injectie geven. En ook de politiek onderstreept het belang van breedte- én topsport. De overheid stelt aanzienlijke sommen geld beschikbaar, en bemoeit zich ook beleidsmatig steeds intensiever met de sport. Sport wordt gezien als de oplossing voor veel maatschappelijke problemen.
Prikkelend vakblad
Hoe groter en meer geprofessionaliseerd een bedrijfstak is, hoe sterker de behoefte aan informatie. Dat geldt ook voor de sport. De bestuurder, manager, beleidsbepaler die optimaal het belang wil dienen van zijn organisatie, zal kennis moeten nemen van alle relevante nationale en internationale ontwikkelingen op zijn, maar ook andermans terrein. Arko Sports Media biedt de (toekomstige) sportmanager de helpende hand met het journalistieke vakblad Sport & Strategie. Zes keer per jaar biedt Sport & Strategie een podium aan gevestigde en nieuwe namen uit de Nederlandse en internationale sportwereld. Het bericht over trends en ontwikkelingen in de sport en biedt Nederland Sportland verdieping met prikkelende achtergrondverhalen.
Doelgroep
Sport & Strategie richt zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse topsport. De primaire doelgroep bestaat uit: beleidsmakers, bestuurders, managers en andere professionals bij NOC*NSF, sportbonden en grote clubs; politici en ambtenaren op Europees, landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau met sport in hun portefeuille; zaakwaarnemers en vertegenwoordigers van topsporters; hoogleraren en docenten sporteconomie, sportbestuur en -management en sportjournalistiek; evenementenorganisaties, stadion- en accommodatiemanagement, sportmarketingbureaus, mediabedrijven die sport programmeren of produceren; sportjournalisten; sportmedische zorg; sponsors van koepels, bonden, clubs, verenigingen en sporters en diverse toeleveranciers.
Hoofdredactie: Frans Oosterwijk
Eindredactie: Janeke de Zeeuw
ISSN: 1875-2357
Verschijning: 6 edities per jaar
Website Sport & Strategie
Let Op!! Losse exemplaren zijn maar eenmalig los te bestellen.
Items van productcarrousel