Je winkelwagen is momenteel leeg
Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport
Sportmarketing is een groeiend vakgebied, dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van de sport en sport als marketingplatform (sportsponsoring). Dit boek focust op de marketing van sport. Het boek is geheel herzien ten opzichte van eerdere drukken. Het centrale model van deze editie is gebaseerd op een speciaal ontwikkeld Sportmarketingcanvas, waar de sportmarketeer in ontwikkeling maar ook de professional direct mee aan de slag
kan. De verschillende onderdelen van het boek vormen samen het Sportmarketingcanvas. Sportmarketingspecifieke analyse- en beslissingsgebieden komen dan ook logisch aan bod. Vanuit verschillende onderdelen wordt een gedegen beeld geschetst van de sportmarkt waarin een organisatie opereert en wordt op basis van de kerncompetenties van deze organisatie systematisch een waardepropositie richting afnemers ontwikkeld. Daarbij spelen elementen als branding en customer journey naast de klassiekere marketinginstrumenten een rol.
Hugo Gruijters is docent Sportbusiness bij de opleiding SPECO Sportcommunicatie van Fontys. Hij verzorgt binnen deze opleiding onder andere cursussen op het
gebied van sportmarketing en sportsponsoring en managet onderwijsprogramma’s. Daarnaast is hij teammanager van Jong PSV Vrouwen.
Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent sportmarketing en sportsponsoring binnen de SPECO-opleidingen van Fontys. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant binnen de sportmarketing en sportsponsoring.
Items van productcarrousel